piątek, 25 września 2015
Wystawa w AOIA

Od jutra do końca października w Akademickim Ośrodku Inicjatyw Artystycznych w Łodzi przy ul. Zachodniej 54/56 (zaraz obok Placu Wolności) możecie obejrzeć skromną wystawę, na którą składają się moje wybrane prace . Prezentowane na wystawie prace są częścią szerszego cyklu "Łódź okiem przechodnia", dokumentującego przemianę Łodzi z miasta fabrycznego w miasto postindustrialne. Fundatorem wystawy jest łódzka strategiczna agencja interaktywna Digital One, a sama wystawa jest zorganizowana przy okazji konferencji TEDx PiotrkowskaStreet. Serdecznie zapraszam!

grafawystawa

czwartek, 11 czerwca 2015
Byłem tu kiedyś

Byłem tu kiedyś. Niektórzy jeszcze mnie pamiętają, zapewne zachowały się jakieś fotografie poświadczające, że jednak istniałem. Został po mnie tylko cień na sąsiedzie. Sąsiedzie, który też niebawem odejdzie w niepamięć. I te cholerne gołębie gruchają i srają. Syf. Nawet chodnika już nie ma i te głupie gnojki mnie wysprejowały. Exegi monumentum aere perennius? Zapomnij.

Technicznie: Rolleicord Va + Xenar 3,5/75mm na Kodak Trix400, Ultrafin Plus 1+6/20C/8,5'

Zobacz także:

sobota, 28 lutego 2015
Szaleństwo zmiękczonych promieni

Kiedyś nie było fotoszopa. Chcąc uzyskać efekty specjalne fotograf używał całej gamy różnych filtrów nasadzanych na obiektyw. Jednym z nich były filtry specjalne zwane Duto. Filtr Duto tworzy lekkie zamglenie i aurę delikatnego zmiękczenia. Na pewno doskonale kojarzycie charakterystyczne portrety z okolic lat 30-tych, tak specyficznie rozmyte, jakby z dziwną poświatą/aurą, a jednocześnie ostre w wybranych miejscach. To właśnie Duto. Poznajecie miejsce ? To kotłownia elektrowni zakładów Scheibler & Grohman. 

Duto to filtry lekko zmiękczające obraz, z najwyższej klasy szkła optycznego. Nacięte kołowo w szkle, delikatne linie pryzmatyczne, tworzą, przy maksymalnie otwartej przysłonie, aurę delikatnego zmiękczenia obrazu owocujące efektem subtelnego rozproszenia. Przy pełnej dziurze obiektywu i świetle "w mordę" często dają cylindryczne fale promieni światła na utrwalonym obrazie. Obecnie prawie się ich już nie używa, swój renesans miały jednak w okolicach lat 30/40-tych. Paradoksalnie są dokładnym przeciwieństwem dążeń wielu fanów fotografii do posiadania jak najostrzejszych obrazów. Jednak stosowane z namysłem i w określonych okolicznościach mogą nadać zdjęciom niepowtarzalny charakter. Nawet przypadkiem :) 

Technicznie: Rolleiflex Automat (1939) na Kodak Trix400, Ultrafin Plus 1+6/20C/8,5'

Zobacz też:

| < Czerwiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
Zakładki:
Fotografia:
O Kresach
O Łodzi:
Podróże:
Polecam:
Pozostałe miasta: